Kjøpsbetingelser

Kjøpsbetingelser

Kjøp

Ved bestilling gjelder avtalen om kjøp først når vi har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse via e-post. Ved feil eller mangler i bl.a. prisopplysning, leveringstid etc. forbeholder vi oss retter til å korrigere dette i ettertid. Om du ikke er fornøyd med våre korrigeringer eller synes at produktinformasjonen er feilaktig kan du selvsagt velge å kansellere din ordre.

For å handle i nettbutikken må du registrere deg som kunde. Dette kan gjøres under Min side eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever en gyldig epost-adresse. For å kunne handle i nettbutikken må du ha fylt 18 år.

Når du legger en bestilling på produkter godkjenner du automatisk våre allmenne vilkår. Alle produkter solgt gjennom LOMA.no forblir i -LOMA.no sin eiendom til de blir betalt. 

Kunden er selv ansvarlig for at riktig adresse og postnummer er oppgitt i profilen. Adresseendring gjøres på Min side. Registrert adresse vil være leveringsadresse, men det er mulig å legge inn alternativ adresse på levering om ønskelig.

Pris
Alle priser er inkludert merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen. Alle tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker eller ved kampanjer der fristen vises i annonser eller nyhetsbrev. 

Vi tar forbehold om feil på priser og beholdning.

Tilbakebetaling
Eventuelle tilbakebetalinger skjer i første rekke direkte til det kort du betalte med. Hvis du ikke betalte med kort betaler vi tilbake til din bankkonto, personkonto eller bankgiro konto. Tilbakebetalingen skjer innen 10 arbeidsdager f.o.m. den dagen vi har mottatt og godkjent din retur.

Betalingsmåte
Du kan velge mellom følgende betalingsalternativer:

Bank/Kredittkort - For deg som har VISA eller Mastercard, dog ikke kreditkort som er utstedt av en ikke nordisk bank. Du fyller i kortnummeret og kortets utløpstid. Pengene reserveres fra kontoen når du registrerer din bestilling, og dras ved levering. Vi benytter oss av VbV (Verified by Visa). Det er en global sikkerhetsstandard som er utviklet av VISA og Mastercard for betalinger over Internett. Overføringen av pengene skjer med SSL kryptering. Det innebærer at ingen uvedkommende kan se dine kredittkortopplysninger.

PayPal PayPal er en trygg og enkel metode for å betale og motta betaling på nettet. Ved hjelp av tjenesten kan alle betale slik de ønsker – via kredittkort, bankkontoer, PayPal Smart Connect eller kontosaldoer – uten å dele betalingsopplysninger. 
Gebyr for å handle med PayPal er kr 0. 

Leveringsvilkår

Vi samarbeider med Posten og Bring og tilbyr følgende leveringsalternativer:

-       Servicepakke - varene sendes til ditt postkontor eller post i butikk. Du blir varslet på SMS når pakken har ankommet og får oppgitt et kollinummer. Du oppgir dette kollinummeret for å få utlevert pakken din.

 

-       Servicepakke På døren - Varene leveres hjem til deg. Posten kontakter deg før levering. Varene leveres ved første inngangsdør. Det betyr at om du bor i blokk er det første inngangsdør. 

 

-       Bring Cargos Curbside - tyngre gods. Dette er leveringsalternativet for varer som veier over 35 kilo. Dette er varer som leveres hjem på døren på hverdager mellom kl. 08.00-16.00. Du blir uten kontaktet av Bring for å avtale levering før varene kjøres ut fra terminal. Varene leveres utenfor første dør.

Vi gjør vårt beste for å sende din bestilling så fort som mulig. Når vi har mottatt din bestilling sender vi deg en bekreftelse om dette til din epostadresse. Vi gjør vårt beste for å få sendt pakken din dagen etter bestilling (på hverdagene). I hektiske perioder må du dessverre beregne et par dagers forsinkelse. Det kan også oppstå uforutsette ting som forsinker levering. 

Forsendelsen (etter utlevering til Posten) skal normalt ikke ta mer enn 5 dager over hele landet. Det er derimot noen unntak: 
1. Levering til Svalbard. 
2. Bring Cargos Curbside - tyngre gods. Dette er en spesiallevering for varer over 35 kilo som Bring cargo trenger noe mer tid på. Du må regne med rundt 14 dager fra bestillingsdato. Du blir kontaktet av Bring før utkjøring til din adresse. Utkjøring skjer normalt mellom kl 8 og 16. Varen leveres utenfor første dør. 
3. Bestillingsvarer må du regne med lengre leveringstid da vi må bestille varen fra vår leverandør. Normalt skal ikke dette ta mer enn 10 dager.

Leveranseforsinkelse
Iblant kan du dessverre få bestilt varer som av en eller annen grunn (f.eks. feil lagerstatus) ikke finnes på vårt lager. Du får da beskjed fra oss via e-post eller telefon der du får tilbudt en erstatningsvare eller tilsvarende vare. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss alt erstatningsansvar ved leveranseforsinkelser.

Uavhentede pakker
Husk at du må hente pakken din innen 14 dager! Etter det sendes varene i retur. 
Om du angrer på kjøpet så henter du bare ut din bestilling og returnerer den till oss med vedlagt returseddel. Husk å fylle ut vedlagt bytte og returskjemaet! Vi bytter varer eller krediterer deg foreløpende.

Angrerett

I følge Angrerettloven har du som kunde rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Angrer du kjøpet av en vare kjøpt i nettbutikken fyller du ut vedlagt bytte- og returskjema. Har du betalt med kort må du oppgi et kontonummer. Bruk ikke tape eller skriv rett på originalemballasjen når du sender retur.  Husk at vi skal kunne selge varene på nytt. Pakk inn varen slik den ble levert. Ved retur og bytte er du ansvarlig for varen. Når du returnerer eller bytter din vare skal den vare ubrukt og returneras i en uskadd orginalforpakning, samtlige lapper og manualer skal sendes med.

 

 

 

 

Personlige opplysninger

Når du legger inn din bestilling hos oss oppgir du personlige opplysninger som ditt navn, adresse og telefonnummer. I forbindelse med din registrering og bestilling godkjenner du at vi lagrer og bruker dine personlige opplysninger i vår virksomhet for å kunne fullføre vår handel med deg.

Vi deler aldri dine personlige opplysninger med en tredje part. Om du ønsker å motta vårt nyhetsbrev kan vi sende informasjon og produkttilbud til deg via e-post. Dette kan enkelt avbestilles via aktuelt nyhetsbrev eller via kontakt med vår Kundeservice. I følge Loven om Personopplysning har du rett til å få tilgang til informasjonen vi har registrert om deg. Om disse er feilaktige, ufullstendige eller irrelevante, kan du kreve at informasjonen slettes ved å kontakte vår Kundeservice.